Ga naar de inhoud
Sla navigatie over (Direct naar)
Direct naar
  • Contact
Terug naar navigatie (Direct naar)
Provincie Utrecht
REGIOTRAM UTRECHT
Logo Utrecht
Sla navigatie over (Hoofdrubrieken)
Hoofdrubrieken
  • Home
  • Nieuws
  • WerkzaamhedenWerkzaamheden
    • Agenda werkzaamheden
      • Storing melden
        • Onveilige situatie melden
          • Prestaties van de tram
          • Veiligheid en vergunningenVeiligheid en vergunningen
            • Veiligheid voor de omgeving
              • Veilig werken en vergunningen
              • Over de tramOver de tram
                • Historie van trams in Utrecht
                  • Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein
                    • Het materieel / de tram
                      • Feiten en cijfers
                      • Organisatie
                      Terug naar navigatie (Hoofdrubrieken)
                      Zoeken
                      Kruimelpad
                      Home › Werkzaamheden › Prestaties van de tram

                      Prestaties van de tram


                      Punctualiteit

                      Infographic Punctualiteit

                      Rituitval

                      Gegevens over rituitval trams

                      De stiptheid van de tram is in 2016 licht gedaald naar 73 procent op tijd. Dit komt vooral door trams die iets te vroeg vertrekken, maximaal 30 seconden. Trams hebben in tegenstelling tot bussen geen centrale tijdsindicatie met een gelijklopende klok.

                      Afgelopen jaar vielen er minder trams uit dan in 2015. Dit komt door intensiever onderhoud aan de redelijk op leeftijd gekomen trams. Lees in artikel 'Defecte tram...en nu?' meer over storingen en de vervanging van de sneltram.

                      Drukste tramhaltes

                      Gegevens Top 5 drukste tramhaltes

                      Klantwaardering

                      Gegevens over klantwaardering tram in rapportcijfers

                      Met dik 5,7 miljoen 'check-ins' in 2016 groeit het aantal tramreizigers enorm. Dit is de top drie van haltes met de meeste instappers, gemeten op een dag in oktober 2016. In deze grafiek (pdf, 336 kB) een overzicht van het aantal reizigers bij alle haltes.

                      Reizigers geven hun ervaring met de tram gemiddeld een rapportcijfer 7,7. De klantwaardering stijgt al een aantal jaar, met name als gevolg van investeringen in de tramlijn. Meer weten? Download dan de Jaar- en Trendrapportage 2016 (pdf, 2,6 MB) van het openbaar vervoer in provincie Utrecht.

                      Delen

                      • Delen op Facebook
                      • Delen op Google+
                      • Delen op LinkedIn
                      • Delen op Twitter
                      • Delen op Whatsapp

                      Zoeken

                      Zie ook

                      • Privacyverklaring
                      • Informatie over cookies
                      • Proclaimer

                      Reisinformatie

                      Voor actuele reizigersinformatie kunt u terecht bij vervoerder U-OV

                      T: (0900) 525 22 41

                      Dit is een website over de sneltramverbindingen in regio Utrecht. Provincie Utrecht Openbaar Vervoer is sinds 1 januari 2015 verantwoordelijk voor al het tramvervoer in de regio Utrecht.

                      Contact

                      T: (030) 258 25 25
                      E: info@regiotramutrecht.nl

                      Bezoekadres remise

                      Remiseweg 7
                      3438 LA Nieuwegein
                      Routebeschrijving (pdf, 196 kB)
                      Meer contactinformatie

                      Volg ons

                      Volg ons op Twitter
                      Naar boven