De provincie Utrecht, eigenaar van regiotramutrecht.nl, wil dat iedereen alle informatie en diensten op deze website kan lezen en gebruiken. Daarom werken we continu aan het verbeteren van de toegankelijkheid van deze website.
Wij werken er daarmee aan dat onze website voldoet aan de Europese norm EN 301 549. Deze norm verwijst naar de technische standaard WCAG 2.1 van W3C, die gaat over het toegankelijk maken van content op websites en in webapplicaties voor mensen met een functiebeperking.
Hoe wij aan digitale toegankelijkheid werken
Deze website is gebouwd op hetzelfde platform als provincie-utrecht.nl. Daarmee voldoet regiotramutrecht.nl ook aan de WCAG 2.1 vereisten die betrekking hebben op de onderliggende techniek. Zie voor meer informatie het rapport op Provincie-utrecht.nl.
De content van regiotramutrecht.nl is getoetst op 25 oktober 2022. Zie voor meer informatie hierover het volledige rapport Contentonderzoek Regiotramutrecht.nl.
Maatregelen om de toegankelijkheid te vergroten
Om digitaal toegankelijk te zijn werken we aan:
- Begrijpelijke taal.
- Voor aanvraagprocessen vervangen van kantoorbestandsformaten met toegankelijke webformulieren.
- Het terugdringen van pdf’s en het bieden van toegankelijke alternatieven.
- Controle op toegankelijkheid door een onafhankelijke partij.
Pdf-bestanden
De toegankelijkheidsrichtlijnen stellen hoge eisen aan pdf-bestanden. De provincie Utrecht kan niet garanderen dat alle pdf's op regiotramutrecht.nl aan de toegankelijkheidsrichtlijnen voldoen. Wel maken we pdf’s op verzoek toegankelijk. Neem hiervoor contact met ons op via website@provincie-utrecht.nl.
Problemen
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via website@provincie-utrecht.nl.
Wat kunt u van ons verwachten?
- Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
- We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.
Handhavingsprocedure
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.
Meer informatie
Op de website Digitoegankelijk.nl vindt u meer informatie over digitale toegankelijkheid.