Beheer en onderhoud tramlijn 22

Het trambedrijf van de provincie Utrecht zorgt sinds februari 2019 voor het beheer en onderhoud van tram 22. De inspecteurs, onderhoudsploeg en storingsdienst zorgen dat de tram over het hele traject van Utrecht Centraal Station tot aan P+R Utrecht Science Park kan blijven rijden. Ook tijdens de testritten hebben zij ervoor gezorgd dat de trambaan in goede conditie bleef.

Onderhoudswerkzaamheden aan tramlijn

Veiligheid en vergunningen

Het trambedrijf zorgt ook voor het beheer van alle objecten aan de tramlijn. Denk aan het rangeerterrein bij P+R Utrecht Science Park en de onderstations die stroom leveren aan de trams. Daarnaast zorgt het trambedrijf voor de veiligheid van de tramlijn. De provincie Utrecht zorgt ook voor vergunningen die nodig zijn voor werkzaamheden in de buurt van de trambaan.

Werkzaamheden

De medewerkers van het trambedrijf zorgen onder meer voor:

• het schoonhouden van de haltes en het spoor
  • reparaties van wissels
  • beheer van de bermen en de grasbaan waarop de trams rijden
  • beveiliging met slagbomen van de kruising van de trambaan bij de Koningsweg
  • bestrijding van gladheid van de tram- en busbaan op Utrecht Science Park

In noodgevallen komt een speciale calamiteitenploeg vanuit de remise. Deze ploeg voert spoedwerkzaamheden uit aan trams die kapot zijn gegaan.