Werkzaamheden aan het spoor in Utrecht en Nieuwegein

Er wordt regulier onderhoud gepleegd aan de trambaan tussen Utrecht en Nieuwegein. Deze werkzaamheden vinden plaats van 13 tot en met 16 mei, hierbij zuigen we de groeven schoon met een zuiginstallatie. Daarnaast houden we op 6 mei een proef met een veegwagen.

Tram 22 richting Utrecht CS

Aan delen van de trambaan tussen Utrecht en Nieuwegein wordt van 13 tot en met 16 mei in de nacht onderhoud gepleegd. Met een zuiginstallatie wordt zand en ander viezigheid uit de groeven van de spoorbaan verwijderd. Het zand en de viezigheid zorgt voor meer slijtage van de spoorstaven. Na het schoonzuigen kan het regenwater weer vlotter weglopen wat de kans op storingen verminderd. De nachtelijke werkzaamheden kunnen enige geluidshinder veroorzaken door de zuiginstallatie.

Naast de gewone reguliere werkzaamheden houden we op maandag 6 mei van 01.30 - 05.15 uur een proef in de Leidsche Veertunnel met een veegwagen. Hierbij kijken we of dit zorgt voor een schoner resultaat.

De werkzaamheden vinden op de volgende tijdstippen en trajecten plaats:

Locaties

Gemeente: Utrecht

• Locatie: van halte Jaarbeursplein tot en met Vaartsche Rijn - pilot met veegwagen
  • Wanneer: maandag 6 mei van 01.30 - 05.15 uur

• Locatie: vanaf Utrecht Centraal Centrumzijde tot en met Jaarbeursplein
  • Wanneer: maandag 13 mei van 01.30 uur - 05.15 uur

• Locatie: vanaf Utrecht Centraal Centrumzijde tot en met Vaartsche Rijn
  • Wanneer: maandag 14 mei van 01.30 - 05.15 uur

Gemeente: Utrecht

• Locatie: van halte Padualaan tot Universiteitsweg (bij halte Heidelberglaan) en van Universiteitsweg (bij halte Heidelberglaan) tot en met halte P&R Science Park
  • Wanneer: dinsdag 14 mei 22.30 uur tot woensdag 15 mei 05.15 uur